תחום התקשורת עובר שינוי בקצב מואץ בגלל העידן הדיגיטלי של היום, ואמצעי התקשורת בימינו הפכו לגורם מרכזי המתווך בין אנשים, עסקים, ארגונים ומוסדות. כדי להשתלב בתחום כדאי ללמוד תקשורת באוניברסיטה ויש מספר מסלולי התמחות מהם ניתן לבחור. מאחר שחלו שינויים עצומים בתחום התקשורת חייבים לרכוש ידע עדכני, להכיר את אמצעי התקשורת הדיגיטלית, לפתח מיומנויות שונות ולהכיר טכניקות מתקדמות לפרסום ולשיווק ברשת האינטרנט, בדגש על המדיה החברתית ומנועי החיפוש.
באופן כללי, לימודי תקשורת לתואר ראשון מקנים את כל הידע והכלים הדרושים לעבודה בעידן התקשורת הדיגיטלית. תוכנית הלימודים בבית הספר לתקשורת נועדה לספק בסיס מקיף ולהכשיר את הסטודנטים והסטודנטיות למגוון תפקידי מפתח בעידן המדיה וריבוי ערוצי הדיגיטל. תוכנית הלימודים מבוססת על קורסים המכסים את תחומי הידע בעולמות התקשורת השונים, החל מעולם העיתונות הכתובה, דרך הפקת תוכן לעולמות הטלוויזיה, הקולנוע והרדיו וכלה בתקשורת הדיגיטלית לרבות תקשורת שיווקית וניו מדיה.
מדוע כדאי לעשות תואר בתקשורת עם התמחות בתקשורת דיגיטלית?
כדאי לדעת כי תוכנית הלימודים לתואר ראשון בתקשורת היא אחת מתוכניות הלימוד המבוקשות ביותר באקדמיה. המסלול ללימודי תואר ראשון בתקשורת נמשך שלוש שנים, וסטודנטים וסטודנטיות לומדים מגוון רחב של קורסים המכסים את התחומים המרכזיים בעולם התקשורת, לכן לומדים קורסים בנושאים כמו תקשורת המונים, מבע קולנועי, מוסדות תקשורת, יסודות ההפקה באולפני הטלוויזיה, יסודות העיתונות, תקשורת חזותית, מבוא לתקשורת דיגיטלית, תוכן בניו מדיה, תקשורת וטכנולוגיה ועוד.
במסגרת לימודי תקשורת לתואר ראשון, יש לבחור מסלול התמחות בהתאם למסלולים המוצעים על ידי המוסד להשכלה גבוהה. בבית הספר לתקשורת מציעים חמישה מסלולי התמחות:
- מסלול התמחות בתקשורת דיגיטלית וניו מדיה.
- מסלול התמחות בתקשורת אסטרטגית.
- מסלול התמחות בקולנוע וטלוויזיה.
- מסלול התמחות בשידור, הפקה, תוכן ורדיו.
- מסלול התמחות בעיתונאות וכתיבת תוכן.
במסלול תקשורת דיגיטלית הסטודנטים והסטודנטיות זוכים להכשרה מקצועית לתפקידים מעניינים ומבוקשים כמו מנהלי דיגיטל, אנשי שיווק דיגיטלי, אנשי תוכן, מנהלי קמפיינים בערוצי הדיגיטל והמדיה החברתית, בניית אתרי אינטרנט ועוד. למעשה, מסלול ההתמחות בתקשורת דיגיטלית וניו מדיה מקנה את כל הידע והכלים הדרושים כדי לעבוד בתחומי התקשורת הדיגיטלית על רבדיה וגווניה השונים. לכן, לכל מי שמעוניין להשתלב תוך זמן קצר בעבודה ולעסוק בתחום התקשורת הדיגיטלית כדאי לבחור בהתמחות זו במסגרת לימודיו לתואר ראשון בתקשורת.
מה לומדים במסלול ההתמחות בתקשורת דיגיטלית?
במסגרת הלימודים לתואר ראשון בתקשורת יש לבחור באחד ממסלולי ההתמחות. סטודנטים וסטודנטים לתואר ראשון בתקשורת יכולים לבחור במסלול ההתמחות לתקשורת דיגיטלית וניו מדיה, ומסלול ייעודי זה מקנה את כל הידע והכלים הדרושים לבוגרים כדי להשתלב בשוק העבודה וליהנות מקריירה מעניינת ומתגמלת.
במסלול ההתמחות לתקשורת דיגיטלית וניו מדיה לומדים קורסים כמו התנהגות צרכנים בעידן המדיה הדיגיטלית, תקשורת שיווקית, מבוא לפוטושופ, תכנות ב-HTML ובניית אתרים באמצעות כלים מתקדמים ובהם תוכנת Dreamweaver, אפיון ועיצוב מוצר דיגיטלי, יסודות השיווק באינטרנט, מחקרי שוק באינטרנט, פיתוח תוכן לעולמות הדיגיטל והניו מדיה, ניהול קמפיינים במנועי החיפוש, באתרים ובמדיה החברתית, SEO (קידום אתרים אורגני), פרסום ממומן, בניית אתרים בוורדפרס ועוד.
השילוב בין תואר ראשון בתקשורת לבין מסלול ההתמחות לתקשורת דיגיטלית מבטיח לבוגרים ולבוגרות שפע אפשרויות תעסוקה. בין היתר, בוגרי ובוגרות המסלול יכולים להשתלב בקלות ובמהירות כמנהלי קמפיינים (פרסום ממומן PPC) בחברות פרסום ובסוכנויות לפרסום ולשיווק דיגיטלי, מנהלי פרויקטים, מפתחי ויוצרי תוכן, מומחים לבניית אתרים כולל אתרי סחר אלקטרוני, פרילנסרים ושכירים לשיווק דיגיטלי לעסקים ומוסדות, מנהלי מדיה, מנהלי תוכן באתרים, ניהול מוניטין ויחסי ציבור באינטרנט, יועצי תקשורת בעידן הדיגיטל ועוד.