קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות עוברים יותר ויותר ארגונים לשימוש בדשבורד ניהולי, המאפשר בין היתר לקרוא ולנתח ביתר קלות נתונים מגוונים, להפיק שאילתות, לחולל דוחות, ולתחקר את הדאטה המגיע ממגוון מקורות. בשורות הבאות נסביר מהו בעצם דשבורד ניהול, מה הקשר שלו אל Data Analytics, מהם יתרונותיו ואילו ארגונים משתמשים בו כיום.

מה נותן דשבורד ניהולי לארגונים

בעולם של ביג דאטה, קיימת חשיבות עליונה לשימוש אופטימלי בנתונים, כלומר להפוך את הידע לכוח במקום שהכמות העצומה של המידע תכביד על כתפי מקבלי ההחלטות. בראש ובראשונה, מה שהדשבורד נותן הוא אפשרות לקבל תמונת מצב עסקית ולבצע שימוש מעשי במערכות BI של הארגון. ניתן לומר כי תפקיד הוא לסייע במיקוד תשומת הלב על ההיבטים היותר רלוונטי לצרכי הניהול התקין והשוטף של הארגון, כלומר להתמקד במידע הקריטי שנכון כאן ולעכשיו, המצביע על כיווני הפעולה הנכונה ומתי יש לבצע אותם. במקביל למערכת ה- BI, הדשבורד מאפשר חקירה חופשית של המידע המוצג על גביו, בין אם באמצעות שאילתות מובנות וגם ללא תלות בהן. במילים אחרות, הוא מאפשר הגעה לתובנות מעמיקות, בניגוד לקריאת נתונים בלבד מתוך דוחות סטטיסטיים, הניתוח והתחקור שמוצגים על גבי הדשבורד מאפשרים לארגונים להשיג שיפור באופרציה הכללית ובתהליכים ספציפיים, בין אם בשיווק יותר ממוקד לקהלים רלוונטיים ובין אם בחוויית משתמש טובה יותר. הפעולות הללו ונוספות תורמות כמובן לרווחיות וליעילות של הארגון. בנוסף לכך, דשבורד ניהולי מקטין באופן משמעותי את הסיכון להחלטות ניהוליות שגויות, הנובעות מקריאה לא נכונה של נתונים, ומערבות גם פספוס של תפקוד לא תקין או תקלות במערכות הארגון. איתור תקלות כאלו עולה כמובן הרבה כסף וזמן, ואילו הדשבורד מציג את המצב הנוכחי של הארגון בגזרות החשובות, החל בייצור ועד למכירות. על כן, הוא מאפשר איתור מהיר וקל של מצבים הדורשים טיפול, תוך ניתוח מעמיק המקנה הבנה לגבי מקורות הליקויים, ההחלטות שצריכות להתקבל ודרכי הפעולה הנכונות.

אז אילו ארגונים משתמשים בדשבורד ניהולי

כאמור, בימינו ארגונים רבים כבר הפנימו את חשיבותן של מערכות BI, ומטמיעים אותן בפעילות השוטפת בעוד הדשבורד הניהולי הוא מרכיב הקצה. בין היתר, מדובר בארגונים מתחומי התקשורת, שירותי הבריאות, שירותי המחשוב, בנקאות ופיננסים, מתחום האנרגיה, תעשיות ביטחוניות, ואפילו מוסדות ציבוריים כגון מועצות מקומיות. עם זאת, יש להדגיש כי את הדשבורד יש לתכנן, לעצב, לבנות ולהתאים לצרכיו הספציפיים של הארגון, לדרך ניהולו ולגישתו העסקית. לפיכך, מבוצע תהליך בן מספר שלבים מול החברה המבצעת, עד לרמת ההדרכות וההטמעות בארגון עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *